söndag 14 april 2013

Aldrig en lugn söndag


På renoveringsfronten är det aldrig lugnt nu för tiden, det är något som görs nästan varje dag. Idag är det parketten som tas upp i det som tidigare var mat/vardagsrum på övervåningen. Eftersom det blivande tv-rummet kommer bli där tidigare har varit tre olika rum så är det ju också tre olika golv. I två av sovrummen däremot går det att spara ekparketten som ligger idag. Därför har vi bestämt oss för att bryta upp parketten som ligger där tv-rummet kommer bli och återanvända bitarna för att göra en fris längst med väggarna i sovrummen (eftersom vi kommer sätta upp väggar som inte har varit tidigare). På det sättet kommer det ju se ut som om parketten och rummen alltid varit så.


Det är ett väldigt jobb och jag hör en del svordommar uppifrån emellanåt. Man kan säga att jag förstår att det inte läggs in sån här parkett längre! Men jag tror att det kommer bli bra. I tv-rummet kommer vi sedan lägga ett brädgolv med breda brädor som vi behandlar. 

 

 Tidigare idag har vi hunnit med en trevlig fika hemma hos Calle och Linda. Just nu går jag och plockar och försöker få i ordning här hemma för nästa helg ska vi ju nämligen ha storkalas och fira en 3-åring i detta huset :) Egentligen fyller han ju i veckan (på onsdag), men kalaset blir till helgen. 

Funderar också på om jag ska våga mig på att baka en bil/lastbilstårta?! Hur svårt kan det vara?? Har ni tips och råd? Tror ni en tårt-amatör som jag klarar det?

Bäst att fortsätta städa, lill-tjejen sover fortfarande och då är det tyst och lugnt :)

2 kommentarer:

  1. Baka en eller flera rulltårtsbottnar, eller köp två färdiga tårtbottnar och sen skär Du ut formerna för bilen, hytt och flak osv. Jag har gett Jens en lastbilstårta en gång, har för mig att jag hade lakritssrullar som däck, och så färgade jag grädde med karamellfärg.
    Fixar Du alldeles säkert!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Det låter inte som om det är en omöjlighet, detta ska jag nog fixa :)

    SvaraRadera