lördag 13 april 2013

En del av vårt sovrum


 Godmorgon på er!

Det är inte så ofta jag visar bilder från andra delar av huset än köket och vardagsrummet (och renoveringen). Det beror på att vi just nu när renoveringen pågår är lite trångbodda. Eller egentligen inte, vi har ju 100 kvadratmeter att bo på, men de stora ytorna finns i just kök, vardagsrum och hall. Dessutom försöker vi hitta smart förvaring för saker som tidigare var utspritt på 200 kvadratmeter på halva ytan nu. Det blir ett smärre kaos och jag kämpar med att plocka, sortera, rensa och försöka hitta smart förvaring så att det känns lugnt och harmoniskt att bo här. Vi kommer ändå leva i detta kaos i ett bra tag framöver så jag försöker göra det så bra det går. 

Igår höll jag på och plockade runt lite saker och lyckades få lite ordning i en del av sovrummet, så jag tänkte visa er den nu. De här korgarna rymmer just nu blöjor eftersom det ser så skräpigt ut när de står framme. Senare är det tänkt att de ska agera leksaksförvaring i Stellas rum.


Nu ska jag slänga i mig lite frukost. Här har vi visst ätit frukost i omgångar idag, hela familjen har fått i sig frukost nu utom jag och jag börjar bli rejält hungrig nu. Tror jag ska koka ägg, fixa en kopp te och en tallrik yoghurt! Hur ser era helgfrukostar ut?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar