måndag 21 mars 2011

På bättringsvägen

Idag när Anton väckte mig var klockan nästan 7:30 och då hade han sovit oavbrutet sedan 23-tiden. Skönt och välbehövligt med sömn för hela familjen. Jag tog tempen i morse och då hade han bara 37,6 :) Vågar man hoppas på att det värsta är över?? Jag hoppas det!! Igår låg tempen skapligt (runt 39 grader) större delen av dagen, framåt eftermiddagen/kvällen var den dock uppe över 40 grader igen (40,2). Men som sagt så verkar han mycket friskare idag, men han är trött så klart! Nu har han legat och sovit i nästan 2 timmar. Aptiten har varit bra hela tiden fram till igår eftermiddag, vi hade svårt att få i honom mellanmålet, middagen gick inte alls och vällingen drack han bara 1/4 av. Antar att han var rejält hungrig vid frukosten idag, då åt han gröt, lite smörgås och nyponsoppa.

Förresten så ska vi tömma fotostudion i morgon, jag har sagt upp den till siste mars, ska bli skönt att slippa den kostnaden, har ju inte varit så flitig att använda den... Så imorgon kommer mormor hit och hänger med Anton och vi åker och tömmer och städar ut lokalen!!

Och på fredag ska vi ut och käka middag med Tessan och Krille, ska bli riktigt trevligt :) Blir ju lite som födelsedagsfirande för mig! Farmor hänger med Anton då, vi funderar på att låta Anton sova hos dom vilket i så fall innebär en välbehövlig sovmorgon för vår del. Men jag har inte riktigt bestämt mig än, eftersom lördagen är min födelsedag vill jag ju gärna ha min lille älskling här hos mig då!! Jag får fundera vidare i veckan :)


Bäst att gå och titta till lilltrollet inne i sovrummet nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar