torsdag 24 mars 2011

Fördelen med att vara lärare...

måste ju vara att man kan styra sina tider som det passar!! :) Idag gick jag och jobbade och hade egentligen lektioner precis hela dagen fram till kl 16, men med lite trixande kunde jag åka hem kl 13 redan :) Sista lektionen var en stödtimme i matte, den ställde jag helt enkelt in. Näst sista lektionen (12-15), där satte jag eleverna i arbete och sen stack jag... Mycket smidigt :)

Här hemma har rörmokaren varit här hela dagen. Han håller på att dra upp vatten till diskhon och till kyl/frys. Det är så skönt att det händer grejer!

Lovade ju lite bilder igår, men klockan sprang iväg så här kommer dom istället:


Någon som är sugen på en sagostund!

Så här glad var vi i nya jackan
och mössan... :)

Tuffing i nya skor och keps... :D

Gubben håller på att sätta reglar i
kök/vardagsrum.

Vi ska tilläggsisolera!

Gårdagens middag, rekommenderas starkt!!
Se receptet här!

Den här synen möttes jag av i morse när jag klev upp :)





Här kommer diskhon vara!


och här kommer kyl och frys stå!


Elementen i vardagsrummet flyttas ut en bit eftersom
väggen ska tilläggsisoleras så kommer den ju en
bit ut i rummet!

Röris i action :)

Kanske en blivande rörmokare?? ;)


Nu har jag precis skickat iväg en jobbansökan till Akzo Nobel, de sökte en produktutvecklare. Vet inte om det till 100% är min grej, men man måste ju söka i alla fall :) Förresten så har jag glömt att berätta: Peter Habbe ringde häromdagen och frågade hur mina planer såg ut för hösten. Tydligen behöver dom mig på heltid, men har inte råd att anställa på heltid. Han sa att de skulle räkna och se om de kunde skrapa ihop en deltid som på sikt skulle bli en heltid!! Jag väntar på att höra tillbaka från honom, låter som tjänsten skulle vara rolig... De behövde någon som sköter hemsida, gör utskick, digitaliserar och håller ordning på dokument.

Nu ska jag gå upp och vila lite i soffan! Ha en bra torsdag alla :)

1 kommentar:

  1. Skulle ju va toppen med "Habbejobbet", kunde ju va bra att jobba lite deltid först när Anton börjar dagis och sen trappa upp så småningom...
    ;-)

    SvaraRadera