söndag 24 november 2013

Så nära men ändå så långt borta


Som ni vet ju hade vi ju en släng av magsjuka här i fredags, men ända sedan fredagsmorse har det varit lugnt och jag trodde vi hade kommit ut ur dimman. Som alla småbarnsföräldrar vet ska man ju lägga på 48 timmar innan man går ut ibland folk och 48 timmar var i morse kl 8. Så när allt fortfarande var lugnt vid kl 12 och alla fortfarande mådde bra så packade vi in oss och en massa födelsedagspresenter i bilen för att ge oss iväg till kusin Fannys 7-årskalas. Men vi hann inte ens ut ur stan innan det var lill-gummans tur att spy och det gjorde hon rejält kan jag säga. Så vi torkade det värsta och vände bilen för att åka hem och sanera unge och bil.

Men eftersom vi andra tre i familjen hade räknat med lunch på kalaset och fortfarande var hungriga så gav jag mig iväg för att hämta några matlådor efter snälla svägerskan erbjudit dem till oss :) Jag fick en glimt av den superfina Barbie-tårtan som vi gick miste om också, men vi får se till och fira kusinen en annan dag istället när vi alla mår bra.
 

Även denna gången levererades ett magsjuke-kit till det minsta barnbarnet ifrån farmor, tack snälla :)
Ni ser ju vilken trött familj jag har, det tar på krafterna att ha en sjukhelg. Men nu hoppas vi att det är över för denna gången och att vi kan bli friska, pigga och krya i veckan. Ni vet ju vad jag säger om måndagar, nystart och en bättre vecka väntar, i detta fallet tror jag alldeles säkert att det är sant!

Så det var vår söndag, hoppas er helg varit bättre än vår! Vad har ni gjort för något? Dela gärna med er, jag längtar efter att höra lite vad som händer ute i världen utanför!

4 kommentarer:

  1. Stackars lillgumman, hoppas det går över fort.
    Vi har ju varit i Gunnebo på kalas mycket trevligt och gott, trots manfall.
    Nu är det lite tv dags innan sängen ropar på mej.
    Hoppas att ni får sova i natt, häller tummar och tår.
    Krama alla, en extra till Stella.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att vi inte kunde vara med, men vi får fira Fanny en annan dag! Stella har inte kräkts något mer, det verkar bara ha varit en gång, men idag är hon trött!

      Radera
  2. I går var vi i Kalmar och träffade Unni som tagit sig dit. Idag har Uffe fixat på dubbdäck och tvättat bil, medan jag tvättat fönster. Farmor och farfar har varit här på mat och fika, och jag har även hunnit med en sväng till TR Ja en mkt bra helg vill jag lova och helt utan krämpor! ;)
    Ta hand om Er
    Från Eva i Jenny, ifall det är sonen som är inloggad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken mysig helg ni har haft :) Tack för lite info ifrån världen utanför ;)

      Radera