fredag 29 november 2013

Ett försök att återge väggfärgen

Det är ju supersvårt att återge en kulör i kameran och ännu svårare tror jag det är med en grå kulör. När man är på plats i rummet så upplevs den som väldigt ljus och man ser knappt att det är grått förrän när man tittar upp mot skarven mellan vägg och tak. Samtidigt så blir denna kulör nästan mörkgrå i skuggiga hörn.



Här ser ni det "hemliga receptet" som har använts.




Jag är supernöjd med färgen, det var precis en sån här färg jag tänkte mig. Någonting som bryter av mot de vita snickerierna och det vita taket och som omfamnar rummet litegrann, men som samtidigt är ljust och fräscht. Om ni har svårt att se färgen på bilderna så är ni välkomna hit för att se den på riktigt :)

Nu väntar dusch och nattning, sedan fredagkväll med film och kanske att jag slår till på en cider ikväll ;)

2 kommentarer:

  1. Snyggt, jag är nyfiken kommer förbi vilken dag som helst i nästa vecka. Kram.

    SvaraRadera