onsdag 9 oktober 2013

Det går framåt


 Byggstatus efter två byggdagar är detta. Golvspån är lagt i hela Antons rum, badrummet och en del av tv-rummet. Sedan har även regelverket för badrumsväggen kommit upp. På bilderna nedan ser ni det som ska bli Antons rum till höger i bild (där lampan står) och till vänster ser det vårt nya badrum (luftigt eller hur ;) ).


Här ser ni en del av vårt tv-rum och rakt fram blir Stellas rum. Precis innan den lilla väggen som sticker ut på höger sida kommer vi dessutom sätta in en liten kamin.


Här ser ni ingången till badrummet, där kommer toaletten direkt till vänster in i den lilla smucken som ni skymtar. På andra sidan tegelväggen hamnar badkaret, mittemot badkaret på sneväggen blir en handfatskommod med dubbla handfat och längst in i badrummet blir det en dusch med en glasdörr. 

Kan ni gissa vad det är på bilden ovan till höger?? Min sambo kan ju aldrig göra något "som vanligt", allt ska vara special när han bygger, så där mina kära vänner kommer det vara ett tvättnedkast som med hjälp av ett långt rör passerar en garderob på bottenvåningen och slutar nere i tvättstugan. Smidigt, men kanske lite onödigt, men det är liksom ingen idé att säga emot på vissa saker ;)

Nu börjar det bli bråttom med att bestämma vad vi ska ha för blandare, dusch, handfat mm så senare i eftermiddag tar jag med mig ungarna och farmor som smakråd och åker och tittar på vad som finns på byggvaruhuset. Då måste det fattas beslut och jag kommer känna mig mycket lugnare.

Tack så jättemycket för lånet av kamera kära mor, imorgon tror jag min kamera dyker upp med posten, så då kan du få tillbaka din!

Där var lite av vad som pågår här just nu och våra planer. Är ni intresserade av att se mera?

2 kommentarer:

  1. Jättekul att se hur det går framåt och vad duktiga dom är killarna. Kommer förbi en dag och ser det live igen. I dag blir det en sväng till kära mor. Kram.

    SvaraRadera