fredag 11 oktober 2013

Dagens renoveringsstatus

Hej och välkommen fredag!

Den här helgen är extra efterlängtad för den här veckan har varit slitig för både mig och Mathias. Mathias är trött i kroppen samtidigt som han hela tiden har tusen saker i huvudet och jag känner att jag skulle behöva en paus och bara vara Jenny en stund och kunna släppa kontrollen i några minuter. 

Men det händer grejer på övervåningen och det är så skönt att se. Idag har det rivits vägg samtidigt som badrummet gipsas och förbereds för både elektrikern och flytspackling på måndag! Så här ser det ut just nu:



Väggen direkt ovanför trappan är nu borta!


Här nedan ser ni en av ljustunnlarna som kommer upp i badrummet. Den släpper in ljus och har dessutom belysning i sig som man kan tända på kvällen, men man ser inget ut genom fönstret.

Här blir det spotlights i badrummet.





På bilderna ovan ser ni ljustunnlarna igen (fast så klart inte färdiga). 

Nu väntar ett stort diskberg på mig i köket. Lill-pluttan sover och Stor-fisen och jag degar omkring här hemma idag (ingen dagisdag idag). 

Vad gör ni idag?

Update: Glömde säga att detta är nya kameran som jag inviger idag, hittills är jag supernöjd :)

2 kommentarer:

  1. Har precis kommit hem efter några dagar hos mamma på Gotland, en del jobb men har även hunnit med att leta tryffel, vilket gav resultat och idag har jag gjort tryffelsmör, ett bra sätt att bevara svampen på tydligen! Unni är hemma på besök, så det har blivit långmiddag med mycket prat :) - Himla trevligt! I morgon hoppas jag hinna en del i trädgården men Unni och jag skall en sväng till stan också.
    Ha det gott och ta hand om Er, kul med bilder från övervåningen, det kommer att bli jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va mysigt, både att hälsa på på Gotland och att ha Unni hemma. Ifall ni har vägarna förbi här under helgen är ni välkomna in och se bygget live :)
      Ha det så bra och hälsa familjen!

      Radera