måndag 4 november 2013

Matplanering


Godmorgon nya vecka!

Denna vecka bjuder på lite av varje, tandläkarbesök för Anton, tjejmiddag för mig, renovering (såklart), en liten resa för far och son i helgen och en liten fest för mor och dotter (också den i helgen). Detta blir nog en bra vecka :)

Bjuder er på en bild från gårdagens middag (innan den åkte in i ugnen), hemlagad pizza.
Jag känner att jag för första gången på länge har koll på vad veckans middagar kommer att bli och jag har till och med handlat hem ingredienserna. Så här bra framförhållning var länge sedan jag hade, vad har hänt? ;)

Jag har länge funderat på att beställa hem någon av alla färdigplanerade matkassar som finns, men har ännu inte gjort slag i saken. Framförallt känner jag att det kanske inte är rätter som vi gillar. Har ni testat någon sådan matkasse? Vad tycker ni, är det värt att satsa på?

Nu ska vi starta upp den här dagen på riktigt. Än så länge går vi runt i pyjamas och har väl egentligen bara hunnit få i oss lite frukost.

4 kommentarer:

  1. Jag har inte provat nåt sånt, men Mats båda systrar har Linas matkasse och är väldigt nöjda, spännande nya rätter, ekologiska varor och väldigt gott säger dom om det mesta... vet inte om dom levererar i Västervik? Ica:s matkasse har jag inte hört nåt om, men det borde väl finnas så man kan prova en kort period eller så tycker jag?
    Puss o kram/ mammamia

    SvaraRadera
  2. Jag kollade och det går att få Linas matkasse här! Jag får kika lite vad Ica har, tack för svaret :)

    SvaraRadera
  3. Jag har beställt linas matkasse o den kommer nästa måndag för första gången :))!! Vi tog orginalkassen så får vi se vad den bjuder på! Berättar sen :))!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då väntar jag med spänning på en recension :)

      Radera