måndag 28 oktober 2013

Bra start

Hej mina vänner!

Måndag igen och jag gillar ju måndagar som ni kanske vet. Även om det på helgen är jätteskönt att hela familjen är hemma så är det ändå något visst med måndagar. Den där nystartskänslan att man kan göra precis vad man vill med veckan som kommer, liksom göra bättre än man gjorde veckan innan.




Denna måndag startade dessutom på bästa sätt med fin soluppgång, barn som håller sams och snickare som ser till att vi hela tiden kommer lite närmare en färdig övervåning. Idag sätter de gips, just nu i taket och det händer ju lite när man anlitar proffs!



Anton har fått spela sitt favoritspel på paddan en stund nu på morgonen, han är helt såld på Radioapan, har ni testat det till era barn? Stella har även hon fått upp ögonen för paddan och hon gillar Tittut med en massa bondgårds-djur (tack för tipset Linda). 

Nu är det dags att ta tag i lunchfixet för dagen. Idag blir det bacon- och tomatpasta här hemma. Har ni tips på enkla vardagsrätter? Jag tycker det är så tråkigt att planera middagar och luncher, så jag tar tacksamt emot lite ny inspiration :)

2 kommentarer:

  1. Anton pratade om radioapan när han var hos oss och vi fattade inget, nu förstår jag. Han tyckte nog vi var lite konstiga men det gick ju så bra ändå. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det gick ju bra ändå :) Kram

      Radera