fredag 24 maj 2013

Dags för nästa?


 Undrar om det är dags för nästa unge att få ögoninflammation?! Stellas öga är inte särskilt rött eller irriterat, men jag har fått torka ur det några gånger idag. Vi hoppas att det blir lindrigt ifall det blir något av det! Hur lång inkubationstid kan det vara? Anton har inte haft några besvär sedan i tisdags. Vickan, du kanske vet? Eller någon annan?!


Förrutom att torka öga har vi haft fredagsmiddag här bestående av kyckling och klyftpotatis. Sedan körde vi "köra-slut-på-ungarna-racet" med hjälp av motorcykeln och nyckelpigan ni ser på bilden. Det verkar ha funkat, för båda ungarna sover sött just nu :) Hoppas det håller i sig hela kvällen och natten nu! För min del känner jag att det nog är en glass-fredag, håller ni inte med mig?? ;)

Trevlig fredag på er!

3 kommentarer:

  1. Tack! Jobbade till 19.00 och fick mat och vin serverat när jag kom hem ;) Glass har även vi njutit av och faktiskt även ett marsipanbröd till kaffet - härligt det är jättelyx för mej! Har Ni tid över kan Ni ta en promenad till stadsparken i morgon em, Jens skall iväg på balen, och jag tror inte chanserna att få se honom i frack blir så många....
    Ha en trevlig helg och var rädda om varandra!

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra fredag hos er också :) Vore ju kul att se honom i frack, vi får se vad vi gör imorgon em!? Vilken tid i så fall?

    SvaraRadera
  3. 15.30 och jag tror de börjar gå vid 16.00... Men jag har inte mkt koll, Jens verkar inte veta riktigt "hundra"? Han och hans kompisar skall vara där 14.30 och "mingla" tydligen!

    SvaraRadera