lördag 12 februari 2011

Renoveringen påbörjad

Lite smått i alla fall. Hoa var här idag och han och Thias gick ner och började riva innertaket som ju har buktat ner på alla möjliga och omöjliga ställen :) Nu känns det som vi är på g, skönt :) Vi håller också på att fundera på vilka fönster vi ska ha. Har fått en offert från Elit-fönster och det var faktiskt inte så farligt som jag trodde. Deras fönster som vi fått pris på är aluminium på utsidan och ett enda stort fönster med spröjs på insidan. Hela fönstret går att vända runt, smidigt när man ska putsa! Vi har även fått en offert från RM fönster i Vimmerby. De gör träfönster och då skulle fönstren se ut ganska lika som de gör idag. Men som sagt trä och det kräver ju underhåll så småningom! Prismässigt skilde det inte jättemycket på dessa två!

Anton skrutt har nog inte haft feber idag, inte så hög i alla fall. Men däremot är han fortfarande hes och verkar ha ont i halsen. Det har varit en kamp att få i honom mat idag. Då vet man att han verkligen är sjuk, den killen vägrar inte mat i första taget ;) Dessutom är både jag och Mathias trötta efter en jobbig natt med en febrig kille! Hoppas hostan ger med sig snart och halsen blir bättre, hatar att jag inte kan hjälpa honom på något sätt :( Nu ska jag gå upp till mina grabbar, den lille är fortfarande vaken, tiderna blir lite konstiga när han är sjuk, bara att acceptera. Har även en tvätt kvar att köra, bäst att sätta igång!!

Förresten så var mormor här och fikade lite idag. Hon följde med tillbaka efter vår lilla ärende-runda tidigare idag och blev kvar hela eftermiddagen. Mycket trevligt och skönt med hjälp med Anton när jag själv är trött och Mathias var iväg en sväng förrut.

Här kommer lite bilder från tak-rivningen tidigare idag (nu gäller det ju att vara med med kameran för att dokumentera denna renovering)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar