lördag 12 februari 2011

En trött morgon

Natten blev inte alls så lugn som vi hoppats på. Igår kväll sov skrutten 10-15 minuter sen vaknade han, så höll han på hela kvällen. Vid 10-tiden fick han komma upp och satt med oss i soffan, då somnade han på en gång i Thias famn, men vaknade så klart så fort Thias skulle lägga ner honom på soffan. Jag tror han var orolig och inte kände igen sig när han var sjuk.

Nån timme efter vi gått och lagt oss var det dags igen. Jag gick upp eftersom storgubben sov som en stock. Så fort jag satte mig i fåtöljen med Anton så blev han lugn, men jag fick sitta där i ungefär en timme innan han somnat och jag kunde lägga ner honom. Resten av natten nog faktiskt sovit, jag har i alla fall inte vaknat av honom. Nu på morgonen har han fått ligga i vår säng en stund i hopp om att sova nån halvtimme till, men det ville inte Anton, istället har han klättrat runt på oss och på kuddarna. Jag tror han är lite bättre idag, han är inte lika varm som i natt i alla fall.

Nu är jag och Anton uppe, pappa får en liten sovmorgon idag. Skrutten kryper runt och undersöker våra klädkamrar just nu! Dags för lite grötfrukost sen får Anton hjälpa mamma att tvätta lite har jag tänkt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar