måndag 16 december 2013

Pepparkaks-gubben

Long time, no see... Vi har haft en nästen helg barnfri helg och jag tappade farten helt när jag inte behövde passa några tider tror jag. Eller inte helt och hållet faktiskt, vi har faktiskt röjt undan allt skräp i vår hall. Det ska ju snart in en julgran i det här huset och den har de senaste åren stått i just hallen. Men som sagt, biodejt med älsklingen i fredags, lämna barn hos kusiner vid lunch lördag, julbord i lördags kväll och jättesovmorgon i söndags innan vi hämtade hem ungarna på söndag eftermiddag. Så har min helg sett ut i korta drag. Vad har ni gjort?


Även idag har jag varit en unge kort. Anton och hans kusiner har varit hos farmor och bakat pepparkakor hela eftermiddagen och vi fick hem en glad, men trött unge här framåt kvällen. Nu är båda ungarna badade och sover och jag ska sätta mig ner och skriva årets julkort. Alltid ute i god tid, jag har ju ända tills imorgon på mig ;)

En liten bygg-update kan jag ju dela med mig av också. Det har varit hantverkarfritt här i huset i flera dagar nu, men i slutet av veckan ser det ut som vårt klinkers i badrummet blir lagt. Sen är det vi själva som får jobba på under julhelgen i den takt vi vill och kan. Jag tänkte jag skulle ge mig upp och bidra lite jag med faktiskt! Barnvaktshjälp mottages tacksamt för den som känner för det :)

2 kommentarer:

  1. Det har varit en bra helg med andra ord och jag tror barnen haft det skoj.
    I dag har vi haft det jättekul och en liten utmaning var det för farmor/mormor att baka med tre av barnbarnen, och det fixade sig galant med dom duktiga barnen. När vi var på hemväg och hade levererat barn och pepparkakor så sa jag till Bengt, nästa år blir dom fyra för då kan nog Stella vara med också.

    SvaraRadera
  2. Förstår att det var lite körigt och nästa år kastar vi in en 2-åring i leken också ;)

    SvaraRadera