fredag 13 december 2013

En kort sekund av snö


Tänk att det är mitten av december och ute känns det som vårväder, helt otroligt. Förra helgen däremot så kom första snön och vi passade på att röja upp i trädgården. Kanske på tiden att plocka in leksaker och trädgårdsmöbler vid 2:a advent ;) Stella fick prova att åka pulka för första gången och Anton var inte sen med att dra runt henne i trädgården. Snön är ju helt borta nu sedan några dagar och lite tråkigt är det ju faktiskt utan snö vid jul, men ganska skönt ändå måste jag säga. Smidigare att ta sig fram med vagnen och dessutom slipper man ju skotta snö!




Idag har vi en lugn hemmadag och själv ser jag fram emot kvällen då jag och älsklingen ska ha dejtkväll. Det var länge sedan nu och det är verkligen på tiden. Vi har inte mycket tid för varandra nu för tiden med bygget och barnen, så ikväll ska vi gå på bio och sedan ut och äta något gott. Farmor kommer hit och hänger med ungarna så alla blir ju nöjda och glada!

Dessutom ska vi ut och äta julbord imorgon kväll och då ska barnen sova över hos kusinerna så det blir mycket egentid denna helgen. Oj, vad det ska bli trevligt att komma ut lite, vad jag ska äta gott och framförallt vad jag ska sova gott på natten :)

Nu ska jag börja packa barnens väskor inför morgondagen och sedan blir det lite mellanmål här snart. Kanske att vi slår till på en lussekatt eller två luciadagen till ära!

2 kommentarer:

  1. Det var inte svårt att vara hos dom barnen, farfar och Anton lekte och byggde med lego.
    Vi åt mat och badade barn och så fick vi den äran att natta dom små gullungarna, dom somnade som små stockar efter lek och bus men farmor och farfar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag tro, och jag är säker på att de trivdes också :)
      Kram

      Radera