onsdag 18 december 2013

Där höst möter vinter

Idag har det varit en jättefin och solig dag. Det var minusgrader ute för första gången på länge och halt som tusan på gångbanorna (tro mig, jag gick en långpromenad efter dagislämning). I trädgården låg det tunt skikt med frost över allting och jag var ju bara tvungen att plocka fram kameran för att föreviga.



På byggfronten känns det faktiskt som om det har stannat av lite. Målarna har gjort klart sitt jobb så långt de kan, nu gör vi resten själva när de sista gipsskivorna sitter uppe. Kakelsättaren har varit väg på andra jobb i ca 1,5 vecka men imorgon kommer han för att sätta det sista kaklet och sedan ge sig på klinkersen på golvet. Det ska bli så spännande att se hur det blir på plats, jag har höga förväntningar kan jag säga :)

Och på lördag mina vänner, då ska jag dra på mig arbetsbyxorna och för första gången hjälpa till uppe på bygget. Vi ska fixa barnvakt och sedan får gubben tala om för mig vad jag ska göra, kanske blir att lägga golvvärme-slang gissar jag!

Nu väntar dagens te och soffhäng, dagens te-smak är Banana Skids. Vet inte riktigt vad jag tror om det som te-smak men vi får se, det kanske kan överraska. För visst var väl det de där gul/bruna sega godiset som fanns för en massa år sedan?!

2 kommentarer: