tisdag 15 februari 2011

Läkarbesök

På förmiddagen ringde jag och rådfrågade Vickan om Antons hosta. Hon tyckte jag skulle ringa direkt till barnmottagningen (istället för sjukvårdsrådgivningen). Sagt och gjort, jag fick en tid idag kl 11:30. Nu har vi varit där, hunnit till apoteket och hämtat ut hostmedicin, hem och ätit lunch och just nu har jag en tröttis som kryper omkring här och verkligen behöver sova....

Ok, fortsätter nu skriva en kvart senare, tröttisen ligger i sängen och somnar förhoppningsvis snart! Vart var jag, jo just det läkarbesöket! Läkaren Anders Rinstad konstaterade att allt såg bra ut förrutom att han hade en rejäl virusförkylning. Alltså, ingen halsfluss som vi befarat, ingen astma, andningssvårigheter, lunginflammation eller öroninfektion. Skönt att höra! Han skrev som sagt ut hostmedicin som vi ska ta tills hostan blir bättre. Nu hoppas vi verkligen att den hjälper lite så skrutten slipper ha ont!

Det var väl dagen hittills. Egentligen skulle göra ett nytt försök på promenad med Tessan och Kevin nu vid halv tre, tre-tiden. Vi försökte ju igår, men då var hennes vagn inlåst, och i förmiddags, men då fick ju Anton en tid hos läkaren! Men jag tror faktiskt att jag ställer in nu också. Anton somnade precis och jag behöver vila också, har inte fått så mycket sömn i natt. Dessutom ska jag iväg och träna efter Mathias slutar jobba och då måste jag sticka på en gång för han skulle tydligen iväg på nåt sen!

En liten bild-skörd från dagen:











Måste sticka nu, hör ylande från sovrummet!!

2 kommentarer:

  1. Hu ja, vad jobbigt det är med sjuka barn, jag nästan minns oron man kände...
    Hoppas viruset ger med sig och han kan bli piggelin igen, allt är liksom lättare då.
    Eva

    Mysigt med en kille som kan stå upp, men nu får Ni å andra sidan börja flytta saker Ni är rädda om även i ståhöjd ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, hoppas han blir bra snart, då kommer hela familjen vara på banan igen :)

    jo, jag inser det, bara att börja flytta saker nu då... hehe

    SvaraRadera