torsdag 17 februari 2011

Anton 10 månader

Idag fyller vår älskling 10 månader. Han är ju stora killen nu :) Själv har jag missat nästan hela hans dag. Har jobbat och eftersom det är sportlov nästa vecka och jag vill slippa jobba då har jag suttit kvar lite längre på jobbet igår och idag. Kom hem runt halv 6 idag. Men jag hann i alla fall få lite mys med min lilla skrutt innan det var läggdags!!

Han mår lite bättre nu, men är fortfarande lite hostig. Min nackspärr hänger i men är även den något bättre än igår. Mathias mår tack och lov bra nu, skönt att någon i familjen är frist :)

Just nu går tankarna mycket kring framtiden och jobb, vad ska jag göra sen. Rykten har nämligen surrat ett tag nu att Svante tänker sälja skolan och nu har jag hört att det är gjort. Det är nog inte officiellt än men det är Peter Habbe som har köpt den och han har köpt den utan lärare. Jag hade väl ändå inte tänkt jobba kvar där till hösten, känns som det är dags för något nytt för min del, men jag hade hoppats att få välja själv att jag ska sluta. Ryktena säger att Svante kommer säga upp oss efter sportlovet, antar att det då lagom blir tre månader till skolavslutningen. Btw, idag frågade han mig om jag ville ta tillbaka datoransvaret igen, mot mer betalt (tro det eller ej, men så sa han). Jag tackade nej och sa att tiden inte finns. Jag ser ingen anledning till att ställa upp för honom när jag aldrig får något tillbaka! Dessutom finns det verkligen ingen tid!! Förresten fick jag dessutom veta i veckan att jobbet jag sökt på turistbyrån inte blev mitt. Blev faktiskt förvånad att jag inte ens blev kallad på intervju, jag ska ringa till turistchef Stina Porsgaard imorgon och fråga vad de gick på när de anställde. Vore kul att veta för framtiden.

För tillfället håller vi på med middag här hos familjen Lindberg/Jakobsson, sent som vanligt! Skrutten nattade jag för nån halvtimme sen och jag hoppas han sover bra hela natten nu (det är ju nämligen min natt nu ;) ). Köttfärssås och spagetti står på menyn ikväll och till det soffhäng :D Jag tänker bara slappa ikväll och tänka på jobbproblem en annan dag!!

Avslutar med lite bilder (så klart) på 10-månaders killen:





2 kommentarer:

  1. Du har väl träffat Habbe tidigare, kan Du tänka Dej att jobba kvar ifall han behöver Dej? Har Du sökt annat än det på Turistbyrån, väntar Du på några andra svar? Hur går det med Din firma? Hur går det med jobbet hos Din kompis kille?
    Lycka till med alltihop!
    - Fin skrutt Ni har;)

    SvaraRadera
  2. Jag har ju jobbat tillsammans med Habbe förrut. Både som kollegor och så har jag gjort jobb åt honom. Just nu är jag öppen för vad som kan tänkas dyka upp känner jag. Tyvärr har jag inte sökt något mer just nu, det är torka på intressanta, lediga jobb just nu :(

    Jobbet hos Niklas blir väl aktuellt ifall han får igång affärerna så han har råd att anställa, tyvärr har det varit en lite trög start för honom :(

    SvaraRadera