lördag 22 februari 2014

Köpenhamn - sista delen

Hej på er!
Lördag och inget bygge idag, bara familjetid, härligt :) Vi har varit ute och cyklat/gått både på för- och eftermiddagen idag. Anton lånade vi ut till farmor några timmar, men han kommer nog hem snart igen.

Tänkte visa er de sista bilderna ifrån Köpenhamn (och jag ser nu att det mest fanns frukostbilder i min kamera). 

På lördagen förra helgen vaknade vi sent, tur att de hade hotellfrukost ändå till kl 12. Jag älskar hotellfrukostar, hur mysigt är det inte att gå och plocka det man vill ha ifrån frukostbuffén och sedan sätta sig ner i lugn och ro och äta frukost länge. Även om min gubbe inte är en frukostmänniska så gillar han det också, förmodligen eftersom han där kan få lagad mat till frukost, stekt bacon och sånt ni vet.




Mätta i magen gav vi oss ut för en shoppingdag i Köpenhamn. Denna dagen lämnade jag kameran på hotellet, men vi hann med lite shopping, ett fot-fisk-bad och en god lunch på en mysig restaurang. På kvällen blev det middag på ett steakhouse i närheten av hotellet innan vi gick tillbaka till hotellet för att se en film innan vi somnade!

På söndagen vaknade vi rätt så tidigt och denna gången testade vi faktiskt hotellfrukosten på hotellet bredvid. Denna var i min mening snäppet bättre än vårt eget hotells, men Scandic är ju alltid Scandic och där vet man vad man får för frukost.






Mätta och glada även på söndagsmorgonen alltså och sedan var det bara att packa ihop våra saker, checka ut ifrån hotellet och bege oss mot tågstationen för resan hemåt.

Så utvilad jag kände mig när vi var på väg hem, men oj vad jag saknade trollen hemma. Men för mig är det så viktigt med dessa små pauser i vardagen för att jag till fullo ska uppskatta vardagslivet och vår fina familj som vi har!

Nu väntar en slö eftermiddag här hemma innan vi sätter igång med middagen och sedan är det ju Melodifestivalen ikväll. Brukar ni kolla?

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och så mysigt ni hade, och vi med. Vi brukar inte se så mycket på melodifestivalen för jag tycker inte det är bra, en del tror jag att jag kunde göra bättre själv, ha ha.....ha en riktigt bra kväll med fam. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig om innehållet, men jag gillar stämningen omkring allting :) Kram

      Radera
  2. Fina bilder! Vi har kollat melodifestivaldeltävlingarna men efter varje program undrar vi varför vi gjorde det... 😝 är nog för gamla kanske

    SvaraRadera