torsdag 20 februari 2014

Att visa ännu mera bilder från Köpenhamn


 Godkväll på er! 

Hoppas ni har haft en bra dag, vi har haft en mysig hemmadag här jag och barnen. Jag tänkte visa er ytterligare några bilder från Köpenhamn. Vi kom ju alltså fram på fredagen (alla hjärtans dag och älsklingens födelsedag). När vi hade checkat in på hotellet och lämnat av våra väskor på hotellrummet begav vi oss ut i det fina vårvädret som Köpenhamn bjöd på för att se oss omkring. Vårt hotell låg endast 10 minuters gångväg ifrån Ströget så vi passade på att kika in i några affärer, kolla restauranger inför kvällen, stanna till och ta en fika och upptäcka staden. På bilden ovan ser ni Mathias framför Köpenhamns Huvudbangård (stationen) och nedanför syns Rådhusplatsen och Ströget.



Vi hittade en stor legobutik som sålde allt möjligt lego, både i färdiga boxar och i lösvikt. Dessa stora legofigurer stod vid entrén och välkomnade oss. Den butiken tror jag Anton hade gillat, vi får nog återvända hit när barnen är lite större :)


 

När vi var på väg tillbaka till hotellet igen så hade det blivit mörkt. Tivoli såg väldigt mysigt ut upplyst på kvällen, vi var dock aldrig inne där. 


 


Vi var bara uppe på hotellet för en snabb dusch och klädombyte innan vi gav oss ut igen för att leta efter en mysig restaurang. Det kanske var dumt att inte ha bokat något bord i förväg på alla hjärtans dag och dessutom var det någon matfestival i Köpenhamn denna helg, men det löste sig ändå. En mysig italiensk krog precis runt hörnet från hotellet hade bord och oss och vi åt den godaste pastan jag någonsin ätit. Sedan blev det en tidig kväll för två trötta småbarnsföräldrar. Så skönt att få krypa ner i en skön hotellsäng och veta att man hade en hel natts ostörd sömn framför sig. Jag vaknade inte förrän närmare kl 10:30 dagen efter så jag gissar att jag behövde sömnen :)

 

Så fick ni ytterligare några bilder ifrån vår weekend. De sista bilderna tänkte jag visa er någon annan dag, kanske imorgon. Nu sover barnen och jag ska sätta mig i soffan och passa på att prata lite med min älskling. Det är lite svårt att hinna berätta saker för varandra så länge barnen är vakna nu för tiden, vi har två stycken busungar som ska höras högst och mest hela tiden just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar