fredag 28 februari 2014

Fredag hela dagen

God fredag på er!

Här började vi fredagsmyset tidigt idag med ledig dag för mig och barnen, fika på stan med farmor och en sväng till lekparken. Nu har vi dessutom hunnit med en mysig fredagsmiddag, bad, ett glas vin till mamman och lite dans i köket (som man borde ha varje fredag, eller varför inte varje dag). 
 

 På bänken i köket står dessutom en bukett tulpaner precis lagom utslagna för min smak. Dessa ljusrosa är just nu min favorit bland tulpanfärgerna som finns. Nu sover barnen snart och vi tänkte se en film här ikväll. Jag funderar på om "About time" är bra, har ni sett den? Här kan ni läsa om den. Vi får se om jag lyckas övertyga gubben om att se den eller om han tycker det är för mycket tjejfilm ;)

På vårt helgschema står framförallt bygget, men ett kalas ska vi hinna iväg på en sväng imorgon också! Vad har ni för planer i helgen?

Trevlig fredag och helg önskar jag er vad ni än gör!

6 kommentarer:

  1. Ja vi hade en mysig fredagsförmiddag och det låter som eftermiddagen och kvällen var lika bra men jag undrar bara, vem dansade....Mathias och du eller....ja man borde nog ha det varje dag i vilket fall, det piggar upp.
    I morgon tänkte jag ta med en tårta till kära mor, hälsa på henne och fika med tanterna där du och barnen kan väl följa med om ni vill ? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi dansade alllihopa, det var nog ingen vacker syn för de som passerade, men vi hade roligt :)
      Ja varför inte, vi kan följa med imorgon! Vi får prata ihop oss om det sen! Kram

      Radera
  2. Ja som Du vet jobbade jag i fredags, nya jobbet innebär många promenader och pratstunder med brukare :) Trivs jättemycket bättre med mina sysslor nu, men det blir väldigt många kvällar hemifrån :(
    Idag har vi varit en sväng till stan, skulle kolla/prata kring vår tänkta Kinaresa, men resebyrån var stängd, får försöka komma dit någon dag. I kväll. Tyckte att vädret var så himla trist när jag vaknade och ville pigga upp mej med något, så jag bjöd nära bekanta till Dej på middag i kväll, vilket accepterades :) Skall bli kul det var länge sedan vi sågs!
    I morgon skall vi till Gamleby och fira farmor som fyller år, på måndag först, men då jobbar vi och har svårare att komma, hoppas att vi även får med oss den ohängde sonen :)
    Ha det gott och ta hand om varandra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du trivs bättre på jobbet nu och skönt att kunna ta promenader på arbetstid :)
      Spännande med Kinaresa, när har ni tänkt åka då?
      Mysig helg och hälsa den ohängda sonen och maken också (och dottern också såklart om du pratar med henne) :)
      Ta hand om er!

      Radera
  3. Nej det är ju inte Jens, det är ju Eva

    SvaraRadera