måndag 24 februari 2014

I väntan på...

Så här ser vårt badrum ut just i denna stund. Spegeln och duschdörren är på plats, kommoderna sitter uppe och vi väntar... Vi väntar på kakelsättaren som ska sätta mosaik på en skiva som handfaten ska stå på (och även sätta fast de två kakelplattorna som glasmästarna fick ta bort uppe vid taket för att få fast spegeln), vi väntar på elektrikern som ska sätta upp spotlights i taket, vi väntar på rörmokaren som ska sätta upp toalettstol, dusch, blandare mm.


Även på resten av byggen är det mycket väntan just nu. Snickaren ska komma och hjälpa Mathias sätta upp dörrkarmar och innerdörrar, vi väntar på lister som är beställda och klinkersen som ska vara framför kaminen. Så just nu händer det inte så mycket på bygget som ni kanske förstår! Det känns ju som om vi är så nära nu, men jag vet ju ändå att det är massor av smågrejer kvar som tar tid. Jag längtar tills vi kan flytta upp och jag blir lite frustrerad av all väntan, men snart så... :)
 Och det kommer bli så bra, jag känner det på mig!

Så fort vi har fått vår minsta lilla sovvägrare här att sova ska vi bära upp toalettstol och städa upp lite på övervåningen, sånt som vi kan göra sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar