fredag 3 maj 2013

Stabilt


Vår lilla tjej börjar bli stor nu, jag känner att jag inte riktigt hänger med! Helt plötsligt sitter hon själv långa stunder och hon är väldigt stadig. Vart tar tiden och min lilla bebis vägen??

Nu står fredagsmiddagen i ugnen, klyftpotatis och kyckling och under tiden röjer jag i vårt alltid lika stökiga kontor. Det rummet har blivit vårt avlastningsrum, men jag känner hur det tynger mig varje gång jag går igenom rummet! Jag har bestämt mig för att rummet ska vara rensat och klart innan maj månad är slut, påminn och pusha mig gärna :)

Vad är er fredagsmiddag?

4 kommentarer:

  1. Ska steka hamburgare med bröd nu snart, ganska enkelt men det ska nog smaka med lite goda tillbehör, hälsa och krama om trollen.

    SvaraRadera
  2. Här blev det kotletter med klyftpotatis och bea plus sallad, mums! Åsså lite vin förstås...

    SvaraRadera
  3. Låter gott båda två! Trollen kramar tillbaka!! Gott med vin, undrar om det är försent att öppna en flaska nu?! :)

    SvaraRadera
  4. Har förstått av Unni att Du redan har koll på vår fredagsmat, Du har väl sett bilderna? Hur eller hur har vi haft det trevligt, kyckling på spenatbädd, med ädelostsås, fullkornsris och sallad, det är Unnis favorit, och vilken mamma fjäskar inte när hon inte varit hemma sedan nyår?! Vin naturligtvis och jag har även tagit en "Irish". Vi skulle fjäska för Uffe och köpte franska våfflor hos Yxeredsbagarn på torget idag, men de var ingen höjdare... I övrigt en mkt trevlig kväll med båda barnen och lugn tempo.
    Ta hand om Er!

    SvaraRadera