torsdag 2 maj 2013

Matvanor


Det är läskigt vad snabbt man glömmer saker. Jag minns inte alls hur vi gjorde med Anton när vi gick över från ersättning till annan mat, men efter att jag gick tillbaka och tittade vad jag hade skrivit ner så kunde jag konstatera att han åt ingen ersättning alls vid 6 månaders ålder. Han var väldigt matglad och det var inga som helst problem när vi började med smakportioner, han nekade ingenting. Med Stella har det varit lite svårare. Vi började med smakportioner när hon var 4 månader, men hon var inte särskilt intresserad. Men nu, senaste veckan, har det hänt grejer. På bara en vecka har vi bytt ut 2 av hennes 5 mål om dagen, heja heja :) Vi är även på gång att införa välling på kvällen! Så här ser det till exempel ut när det är gröt-dags!

Idag har varit min jobbdag. Denna vecka blev det endast en sådan eftersom onsdagen var röd dag. Det har varit en relativt lugn dag på jobbet, men ändå känner jag mig helt utpumpad! Nu väntar ännu en kväll i soffan, ikväll tror jag det blir Elementary på tvn. Har ni sett den serien?

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Haha, är det nånting som kommer in i munnen på den lilla damen? Fast hon ser ju rätt nöjd ut iallafall!...
    Puss från mormor!

    SvaraRadera