torsdag 2 januari 2014

Hur vi avslutade 2013

Hej på er! 
Hoppas ert 2014 startat bra! Vårt har väl hittills fortsatt ungefär som 2013 slutade, men vi hoppas att det vänder snart. Vi har nämligen en lite fröken här hemma som har kommit på att hon har en egen vilja och har de senaste två veckorna bestämt sig för att inte somna på kvällarna. Detta har resulterat i två mycket trötta föräldrar, en ännu tröttare lillasyster och en storebror som inte får den uppmärksamhet han förtjänar. Så jag ber om ursäkt för dåligt bloggande hittills under 2014, men vem har tid att blogga när ungen är vaken till kl 23 på kvällarna?? ;)

Tänkte visa er några bilder från vår nyårsafton som vi firade lugnt och stilla hemma hos barnens farmor och farfar.


 Jag försökte få en bild på barnens snygga syskonmatchade nyårskläder, men ni ser ju hur lätt det är att fota dessa två vildhjärnor :)




Vi åt i alla fall en god trerätters middag under kvällen. Tonfisktoast, kycklingroullader med örtpotatismos och till efterrätt en cheesecake.  Några glas vin slank ner under kvällen och så klart lite bubbel vid 12-slaget. Strax därefter gav sig två trötta föräldrar hemåt för att natt ostörd sömn eftersom vilddjuren blev kvar hos farmor och farfar. Så vi inledde nya året med en rejält och efterlängtad sovmorgon! Välbehövligt och det var med nya krafter som vi hämtade hem våra små älsklingar framåt eftermiddagen.


 Som ni ser fick farfar inte ha sin stol i fred, ibland måste man dela med sig!

Hur har ert 2014 startat?


4 kommentarer:

  1. Hoppas att lilla fröken ändrar sig snart och kommer på att det är skönt att sova när det är kväll. Vårat år började bra, med två gullungar hos oss kan det inte bli bättre men vi sov skönt på natten sedan må ni tro. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hoppas det och jag kan tro att ni var trötta sen :) Tack för hjälpen! Kram

      Radera
  2. Ja.. lite tveksamt! Vi var på en mkt trevlig fest och firade in nyåret ordentligt med god mat och dryck precis som Ni. Kunde väl konstatera att man blivit ett år äldre också, kroppen vill liksom inte vara pigg när man sovit för lite ;)
    Dock fick jag ett bakslag på det mest igår, man ringde från mitt jobb och jag är tvungen att jobba kvar där ytterligare en månad - inte så kul! Dessutom fick jag så ringa återbud till mina nya arbetsplatser där jag gjort upp planer och det var definitivt inte kul!! :( Visst det ordnar sig säkert, men ingen bra början på året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst märks det att man inte är 20 längre :)
      Va tråkigt, men som du säger så ordnar det sig ju till slut!

      Radera