tisdag 31 december 2013

Redo för det nya året

Nyårsdagen måste ju vara som den ultimata måndagen. Ni vet ju att jag gillar måndagar för att det är en helt oskriven vecka som ligger framför mig som jag kan fylla med vad jag vill. Tänk er att man har ett helt oskrivet år framför sig, vad kan man inte åstadkomma då! Imorgon är 2014's måndag!


Nu är det ju faktiskt inte långt kvar tills vi är där och jag är redo. Detta kommer bli året då vi har två dagisbarn att hämta, lämna och försöka få ihop vardagen med. Det kommer också bli året då jag börjar på ett nytt jobb efter en lång föräldraledighet och dessutom året då vi för första gången bor i hela huset (både över- och undervåning samtidigt) sedan vi flyttade in för tre år sedan.

Det kommer bli ett bra år, det känner jag på mig! Nyårslöften och sådant sysslar jag inte med, men jag försöker alltid göra varje år bättre än det förra! Hur tänker ni inför det nya året?

Kvällen ikväll tänker vi spendera med god mat och familj! Hur firar ni in det nya året?

2 kommentarer:

  1. Har precis kommit hem efter en fm-fika i Gamleby, och i kväll firar vi tillsammans med nära släkt till Dej ;). Visst är det väl lite speciellt med nytt år men vi har inga speciella traditioner, och vissa år har vi inte ens varit vakna vid tolvslaget. Löften, ja det är inget för mej heller, och nytt jobb skall jag också börja på från den 6/1, vilket känns lite spännande och oskrivet. Jag hoppas att vi, våra släkt, vänner och bekanta får ett bra 2014 och vid vår ålder får man börja önska sig ett friskt år utan allt för besvärliga krämpor, för Du ... de blir flera med åren :(
    Ha det gott och ta hand om varandra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va spännande med nytt jobb, lycka till med det och hoppas ni får ett bra 2014 utan krämpor :)
      Ta hand om varandra!

      Radera