söndag 22 december 2013

Julgranen på plats

God söndagkväll! 
Idag är det ju visst dan före dan före dopparedagen och jag har nu ikväll slagit in de sista julklapparna. Igår fick vi även in julgranen på plats och vår tradition trogen så åt vi gröt och smörgås med julskinka efter vi klätt granen. Imorgon väntar en hel del julstädning eftersom vi ska fira jul hos oss och det fortfarande faktiskt är en byggarbetsplats. Men jag får göra mitt bästa helt enkelt. Dessutom ska jag försöka hinna göra lite julgodis imorgon också.



Halmpyntet som vi alltid hade i granen när jag var liten hänger fortfarande med i granen varje år.  

 
Och självklart Antons egengjorda julpynt från dagis.


Under granen har vi ingen julbock, men en liten julgris som vaktar klapparna (kanske främst från nyfikna små fingrar). Men jag vet inte hur bra han gör sitt jobb för det är ett gäng gånger idag som vi har kommit på Stella med att komma och gå med en stor, röd julgranskula :)

Mathias jobbar på förmiddagen imorgon sedan börjar julledigheten för denna familj och det ska bli så skönt att vara lediga tillsammans.

2 kommentarer:

  1. God Jul på er, jag har sett granen "live" den är ju jättefin och julpyntet som Anton gjort är ännu finare. Ha en riktigt bra julaftonsmorgon, ses sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. God jul till er också, vi ses sen :) Kram

      Radera