torsdag 21 november 2013

Tänk vad lite färg kan göra...


Vilken dag jag har haft! Detta har varit en dag när allt liksom faller på plats. Målarna har spacklat färdigt nu och börjat grundmåla och vilken skillnad det blir att vistas där uppe bara lite färg kommer upp på väggarna. Jag gillar att bara gå omkring däruppe på övervåningen om kvällarna, jag går och tittar på allt som är gjort och tänker mig in i hur det kommer bli när vi flyttar upp! Att ta in hantverkare är det bästa beslutet vi kunde ha gjort. Det är så otroligt skönt att det händer saker hela tiden trots att Mathias är på jobbet. Dessutom får vi såå mycket mer pappa-tid än om han hade gjort detta helt själv och framförallt kommer inflyttningen ske mycket tidigare än det annars kunnat gjort.


 Både en del av väggarna och badrumstaket har fått sig en omgång med grundfärg. 


Idag var också dagen när jag äntligen (efter två veckors intensivt sökande) hittade det golvklinkers som jag vill ha i badrummet (och jag har dessutom hittat var jag kan få tag på det och tro mig, det var inte lätt). Dessutom var det idag som att jag helt plötsligt nu på kvällen visste precis vilka färger jag vill ha på alla väggar däruppe, nu gäller det bara att hitta exakt rätt färg-kod så är vi hemma :)

Som grädden på moset har jag spenderat eftermiddagen på Gränsö Spa tillsammans med bästa svärmor och svägerskan, kan en dag bli mycket bättre?? Inte jättemycket i alla fall känner jag :)

Nu väntar kina-mat och mys med min älskling i soffan. Var det någon som sa matplanering? Inte jag i alla fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar