tisdag 19 november 2013

Lite julkänsla

Godkväll!


Är det för tidigt för att ta in lite jul i hemmet? Jag tycker inte det, nu är det ju faktiskt inte långt kvar till första advent. När är det man brukar sätta upp adventsljusstakar, någon som vet?

Idag smygstartade i alla fall jag och Anton genom att ta in några rumsgranar i huset, en i vardagsrummet och en i Antons rum. Jag hittade en liten batteridriven led-ljusslinga att hänga i granen också och i Antons rum hamnade även dessa fina och verklighetstrogna batteridrivna ljusen. Det blev jättemysigt och det känns skönt att det är fejkljus, jag skulle aldrig våga lämna levande ljus i klåfinger-killens rum ;)


Ikväll var det visst en sån där viktig fotbollsmatch igen, så jag håller mig inne vid datorn ett tag. Det intresserar mig inte det minsta faktiskt. Men jag kanske skulle gå ut och göra mig en kopp te och sätta mig i soffhörnet med min padda en stund, går säkert att fördriva tiden på det sättet en stund :)

4 kommentarer:

  1. Nja, jag tycker allt att Du och Anton haft lite för bråttom!! Julsakerna är väl inget jag längtar efter men att få ställa fram adventssakerna känns bra tycker jag, men inte förrän lördagen innan första advent, när det blivit mörkt på eftermiddagen, alltså den 30/11 detta år.
    Hörde av hemlig källa att det blev varubrist på GeKå´s i måndags, en del handlade visst värre än andra...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte pynta så mycket mer än adventsljusstakar och adventsstjärnor och jag tycker det är så kort tid de får vara framme! Så jag brukar vara först ut och sist bort med dessa :) Men de har iaf inte åkt fram ännu!

      Radera
  2. Nej det är inte Jens som kommenterar utan "mamman" som inte såg vem som var inloggad!

    SvaraRadera