måndag 18 november 2013

Dessa svåra val

Godmorgon nya vecka!

Nu har jag ett sånt där riktigt jobbigt i-landsproblem igen ;) Vi har lånat hem några olika golvklinkersplattor för att se vilken vi vill ha i badrummet (jag trodde jag hade bestämt mig tidigare, men det hade jag visst inte). Dessa två har jag fastnat för och de är båda italienskt granitkeramik med en väldigt matt och "len" yta.

  
Jag tycker egentligen att den kallare gråa färgen (på plattan närmast kameran) är snyggast, men de plattorna är ganska spräckliga (som ni ser på den mindre plattan längst ner till vänster), den stora plattan är egentligen ganska missvisande eftersom den är lite för jämn i färgen. Jag såg detta klinkers uppe på en hel vägg och det såg ganska spräckligt ut.  Den andra plattan är jämnare i färgen, men däremot en lite varmare grå ton som nästan går litegrann mot brunt.

Så nu tänkte jag rådfråga er igen, eftersom jag får så bra feedback från er :) Vilken skulle ni ha tagit? På väggarna blir det stora plattor (30x60 cm) av det vita kaklet ni ser på bilden. Golvklinkers kommer också bli stora plattor (30x60 cm) förrutom i duschen där det blir antingen 10x10 cm eller 7,5x7,5 cm (beroende på vilket av ovanstående vi väljer).

Här ser ni en närbild på det spräckliga i den kallare gråa plattan.

Något kanske värt att nämna är ju att vi kommer ha betong både på en hylla och på handfatskommoden och det får ju inte skära sig emot golvet.


Detta är förövrigt ett tidsinställt inlägg (tacka vet jag sådana) eftersom jag just nu sitter på en buss på väg till Gekås, Ullared för att göra årets julklappsinköp :)

1 kommentar:

  1. nej, jag kan inte ge något råd, jag tycker mig inte kunna se färgerna Du beskriver och jag förstår inte helheten, så... Du/Ni får jobba vidare utan mej :(

    SvaraRadera