söndag 18 augusti 2013

Lite helginspiration

Godkväll på er!

Här har som vanligt en helt oplanerad helg gått förbi fullspäckad. Det är roligt men nu är jag trött. Det enda som var planerat att jag skulle ut med en vän igår för lite mat och vin på en restaurang i stan. Vi kom iväg som planerat och hade en supertrevlig kväll!

Idag har vi haft trevligt fikabesök från Kisa och nu snart kommer vår snickare hit för att planera övervåningen som ska byggas i höst. Material ska beställas och det är mycket att hålla i huvudet för min stackars gubbe :)



 Själv har jag spenderat en del av helgen med att söka ínredningsinspiration i Ikea-katalogen som damp ner i brevlådan i fredags. Ja, jag ligger lite längre bort i tanken på övervåningen än bygget, min sambo orkar inte ens lyssna när jag pratar inredningstankar på övervåningen, han har fullt upp med allt som ska göras innan. Tur är väl det att vi är olika, för jag skulle inte ha en aning om vad man ens skulle börja med! Men tänk sen när det är klart för att inredas där uppe, då har jag redan allt klart, då kommer han tacka mig ;)

Här nedan ser ni några av mina favoriter i Ikeas sortiment, både gammalt och nytt. Vi får se om något av nedanstående får flytta in hos oss framöver. En av dessa är faktiskt på väg hem till oss med specialleverans as we speak, kan ni gissa vilken? :)


Nu ska jag gå och busa med mina små troll. Stortrollet är extra trött idag eftersom han inte sovit middag så det gäller att hålla honom vaken en stund till här!

2 kommentarer:

  1. Nu när jag äntligen kan kommentera så måste jag säga, tack för i lördags!! Så mysigt o trevligt det var!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra att det funkar nu :) Jag tyckte också det var supertrevligt, måste vi göra om snart :)

      Radera