fredag 23 augusti 2013

Godmorgon sjukstuga


Här är vi snoriga idag! Jag har känt i flera dagar att en förkylning varit på gång och igår slog den till. Dessutom kom febern smygande igårkväll så inatt har jag inte sovit bra alls (det har inte min lilla tjej heller, hon är nog snorig hon också).

Så idag tar vi en lugn dag med massor av näsdukar och nässpray i närheten. Kan man sjukskriva sig från mammaledigheten?? Idag hade det behövts känner jag :)

Jag hoppas att det blir bättre under dagen, för i eftermiddag var tanken att vi skulle åka ut till ön och sova över. Vi får se om jag orkar det!

Hoppas ni har en bättre fredag! Berätta gärna era helgplaner för att pigga upp mig lite :)

6 kommentarer:

  1. Efter en jättetrevlig torsdagskväll med arbetskamraterna vid stugan med grillat och kubbspel blir det en lugn och skön helg i stugan (-orna) Ev gjuta färdigt nere vid bryggan hos mig så det blir klart innan vintern. Kanske ett bad också, vi får se!...
    Hoppas du kryar på dig snabbt så ni kan åka iväg!
    Kram från mammamia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra att det blev lyckat igår! Låter som en bra helg ni har framför er :)

      Radera
  2. Fleeceoverallen inköpt - plus lite julklappar till de små barna! Puss o kläm! /mammamia

    SvaraRadera
  3. Ja, vad tror Du jag skall göra.... Jobba, schemabyte och naturligtvis lyckas jag få två helger på raken!! I kväll är jag dock ledig, skall iväg och handla för att kunna fixa något gott till middag, det måste passa med vin ;) I morgon skall jag för första gången av tjugo testa mitt skitschema, börjar jobba 8 och slutar 20 men har två raster under dagen på 1,5 timme vardera! För att hitta något bra... Jag får bra vardagsmotion, det blir tre mils cykling ;)
    Ha det gott och hoppas Ni orkar iväg, kan vara sista sköna helgen för sommaren :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, självklart anpassar man ju maten efter drickat, såklart ;)

      Hoppas din jobbhelg blir ok iaf och som sagt vardagsmotion är ju aldrig fel :)

      Vi åker så fort Mathias kommer hem från jobbet, jag får helt enkelt vara sjuk där istället :)

      Radera