söndag 11 augusti 2013

Dörren och ALV

Godmorgon på er!

Här håller vi på att göra oss i ordning för en dag i Astrid Lindgrens värld. Alla ska ha frukost, kläder på sig och det är mycket som ska packas när man har med sig två små barn. Nu hoppas vi bara att vi slipper regn under dagen, men det ser tyvärr inte så ljust ut!


Tänkte bara uppdatera er om vår dörr innan vi åker iväg. Igår (strax innan åskovädret drog in över staden) så lackade Mathias dörren en sista gång och nu ser den riktigt snygg ut som ni ser. Sen fick han stå med två kvastar och hålla upp en presenning över dörren medan lacken torkade och regnet vräkte ner, men det är en annan historia :) Nu var det ju bara frågan om vilket dörrhandtag vi ska ha! Jag är jätteförvirrad och hittar egentligen inget alls som jag gillar! Hjälp, idéer tack...


Nä, nu är det bäst att vi börjar packa in oss i bilen, vi ska även möta upp två andra barnfamiljer som också ska dit, det blir nog en rolig dag (och JA, regnkläderna är med)!

2 kommentarer:

  1. http://www.specialbeslag.se/dorrhandtag-p-1031-c-147.aspx

    Här har jag hittat en möjlighet, men det är inte det jag letar efter! Jag har sett ett svart handtag helt i "bankad" metall, lite "knottrigt" och liksom trekantigt, helt inga hål eller krusiduller. Kan man specialbeställa? Har handlare egna kataloger att titta i? Lycka till iaf, dörren är iaf jättefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för tipset Eva. Den du skickade var jättefin, det är nog ett mörkt dörrhandtag vi ska ha, har inte ens tänkt på det innan! Den du beskriver låter ännu finare, jag får leta efter den :)

      Radera