tisdag 4 mars 2014

Att använda det som finns...

Igår och idag har vår kakelsättare varit här för att göra klart det sista i badrummet. Det som återstod var att kakla en hylla som ska vara över badkaret samt en skiva som ska ligga under handfaten. Ursprungsplanen var egentligen att Mathias själv skulle gjuta skivor i betong som vi skulle använda här. Men efter allt klinker var lagt i badrummet fick vi ganska mycket mosaik över och det är ju synd att inte använda detta. Dessutom vet vi ju nu att det blir exakt samma gråa nyans som golvet. Ifall vi hade gjutit betong kunde det nog ha varit svårt att få till något som inte skar sig mot golvklinkersen.

 




Och som oftast i denna renovering är jag nöjd med vårt beslut. Det ser jättefint ut och dessutom får ju Mathias tid över till att göra allt annat som är kvar innan vi kan flytta in. Behöver jag säga att jag börjar bli lite otålig på att flytta upp nu ;)

Så här snyggt blev det i alla fall och som ni ser på bilden nedan så ska det på två stycken handfat här. 


Nu sover barnen sedan en stund tillbaka och jag och min älskling ska se om vi lyckas bära upp ett badkar på övervåningen. Jag är lite trött på att ha det stående i hallen, det är nog med skit överallt i vårt hus som det är ;)

2 kommentarer:

  1. Det blir ju jättebra och jag förstår att ni längtar tills det blir klart, mycket att tänka på nu.
    Ja ni har ju en del saker i ert hus men det blir bättre när ni får en våning till. Hopas det känns bra i era kroppar i dag och att ni sovit gott .
    Jag ska göra kålpudding nu det är en liten favorit hos oss. Mums.
    Krama trollen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig som en helt ny människa efter massagen, tack så mycket :) Kram

      Radera