fredag 7 februari 2014

Alla dessa svåra val...

Godkväll!

Har ni tagit på er smakrådshattarna för nu behöver jag er hjälp igen :)

Nu står jag inför ett inredningsval i renoveringen igen och jag vet att jag har frågat er om detta tidigare men jag hoppas att ni har överseende med det!

Vi står alldeles strax inför att välja vilka plattor vi ska ha som gnistskydd framför kaminen och nu när vi har fått dit golvet och väggfärgen så ser jag lite mera vad jag vill ha. Så några av de jag funderade på för några månader sedan har jag nu valt bort! (Ibland är det nog bra att saker och ting tar sin tid så man hinner tänka färdigt.)

Här ser ni några bilder på delen av rummet där kaminen kommer vara. Golvet är ett ekgolv, väggarna är ljust grå, väggen precis bakom kaminen är putsad och vitmålad och kaminen är svart. Lägg märke till den snygga frisen som snickarna gjorde i trägolvet runt kaminen!



De jag nu väljer mellan är dessa nedan, jag tror det passar inredningen och vår stil bäst med något enkelt, tidlöst och hållbart!

Klicka på bilden för att se den större!
  Alla dessa varianter går att få i en massa olika färger som ni ser på bilden nedanför, själv har jag mest varit inne på något i färgkombinationen grå/vit eller svart/vit (de som heter "Milk" och "Kohl" eller "Steel" som på bild 5). Samtidigt tycker jag de andra färgerna är så snygga och skulle säkerligen göra sig jättebra i vårt tv-rum, men jag är rädd att vi tröttnar och vill byta ut det om några år (och det har vi inte planerat att behöva göra). Så stirra er inte blinda på just den färgen som mönstret på bilden har, för det går att välja annorlunda!

Alla bilder är lånade från Marrakech designs hemsida


Dessutom går dessa plattor att lägga på olika sätt för att bilda olika mönster, ni hittar mönsterscheman här. Ni ser ju varför jag har beslutsångest just nu, så många kombinationer som det finns att välja på, det går ju säkert att lägga plattorna på ännu flera sätt än de som anges på hemsidan också!
Så snälla, hjälp mig nu!

6 kommentarer:

  1. Mönster 1 i Milk och Steel!

    SvaraRadera
  2. Jag tror på 5, det mönstret håller i längden tycker jag, och det är nog som du säger att man kan tröttna på för mycket färg. Svart grått och vitt är snyggt. Och det är jättebra att ha tid på sig innan man bestämmer sig som du har sett med duschen ute på ön, det tog tid innan vi kom till skott men bra blev det ju. Nu börjar jag få dubbelbokstäver så...Natti natti. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror också på nr 5, tror man tröttnar på för mycket mönster o färg. Det är ju inte så lätt att byta ut sen kanske. ..

    SvaraRadera
  4. Tack för er input! Jag är lite svag för kombinationen milk/steel, frågan är bara vilket mönster jag ska välja! :)

    SvaraRadera
  5. Många fina! Men jag håller också på kombom milk/steel och mönstret på bild 1, så snyggt! och så himla fint det kommer bli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, jag tror jag har bestämt mig, ni får se sedan vad det blir :)

      Radera