måndag 9 september 2013

Ordning och reda

Godkväll på er! För det är ju nästan kväll nu va!? :)

Minns ni att jag skrev i detta inlägg att jag höll på med ett litet projekt? Det har varit klart ett tag, men det har liksom inte kommit upp på väggen av olika anledningar. Men idag så.... Nu sitter det på kylskåpet (egentligen hatar jag att ha saker på kylskåpet, men där jag egentligen vill ha denna går det en massa el i väggen och jag vågar inte spika där och min gubbe har lite för mycket annat att tänka på än att hjälpa mig med detta så hamnar den här så länge) och förhoppningsvis kommer den användas som jag har tänkt mig!



Vad är det då? Jo, en veckoplanerare! Förhoppningsvis kommer familjen (läs pappan) ihåg att titta på den ibland innan han dubbelbokar oss på saker :) Jag kände att vi behövde ha någon typ av överblick över veckan och vad vem ska göra när! Vi får se hur det funkar...


Än så länge ser vår vecka ut att vara ganska oplanerad, men så är tyvärr inte fallet. Vi håller varje kväll öppet för att Mathias ska hinna riva golvet på övervåningen. Det pågår right this minute och vi får se hur lång tid det tar, det måste i alla fall vara klart senast till torsdag då snickaren kommer hit! Så denna veckan kommer nog bli fullt upp som vanligt ändå, jag är inte orolig!

Ser ni att jag även lyckades få in en liten påminnelse till mig själv där uppe i hörnet ;)

Nu ska jag gå och hämta pyjamaser till mina små troll, sen blir det kvällsmat framför barnprogram. Vad gör ni idag? Ni har varit lite tysta nu ett tag tycker jag!

6 kommentarer:

  1. Jag har målat fönster på garaget. Inte min favoritsysselsättning precis.Men det måste ju göras. Det värsta är att jag målar inte bara fönster utan både omgivningen och mig själv också.Det går åt mycket färg. Sen ska vi (läs grannen Fabian) börja lägga plattor på garageinfarten. Kanon med sådana grannar som gör arbetet. Det blir nog bra tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite onödigt med så mycket färg tycker jag ;) Och perfekt med sådana grannar :) Måste jag komma bort och kika på sen då!

      Radera
  2. Vi har varit i stugan o kollat bygget samt varit sociala med Walléns, Sven-Olof och till sist fika hos Gun och Jan - sen var kvällen nästan slut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en kväll går ju ganska snabbt :)

      Radera
  3. Svar
    1. Tack, det verkar funka rätt så bra hittills :)

      Radera