tisdag 10 september 2013

Byggstatus

Godkväll!

Idag har varit en sån där dag när båda barnen är trötta och gnälliga och en sån dag måste jag erkänna att det är lite skönt när de har somnat faktiskt!


 


Min duktiga gubbe har jobbat vidare med att riva golv idag också. Med hjälp från vänner och familj så är äntligen hela golvet borta. Nu ska bara alla saker bäras ner imorgon så det är klart inför snickarens ankomst på torsdag.

Men jag måste ju erkänna att det skär i hjärtat lite att riva ut ett så snyggt ek-parkettgolv. Men nu blir det golvvärme på hela övervåningen och ett snyggt brädgolv över det. Alternativet hade varit att spara parketten i de rum där det går (två stycken sovrum), men då hade vi fått vara utan golvvärme och dessutom hade Thias fått lägga frisen längs med väggarna bit för bit (vilket hade tagit en ohygglig tid). Så även om jag älskade den där ekparketten, så tror jag ändå att vi har gjort rätt val! Vad tycker ni?

Nu ska jag anmäla mig till en fotokurs tror jag! Känner att jag behöver lite inspiration för att hitta tillbaka till det roliga med att fotografera som jag hade tidigare. Hoppas det hjälper :)

Natti natti på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar