måndag 10 juni 2013

Vår helg - dag 1


Oj, va roligt vi har haft i helgen och va mycket vi har shoppat :) Vi kom hem igår eftermiddag, men då var det ungar som skulle kramas och pussas på och en massa som skulle packas upp, därför har det varit lite tyst härinne. Men nu så är jag tillbaka och jag har en massa bilder att visa er och för att ni inte ska bli överväldigande delar jag upp bilderna på två delar. Här kommer då del 1, lördagen. 

Vi åkte väldans tidigt och mötte upp vårt resesällskap i Vimmerby (de åkte från Kisa). När vi hade åkt ytterligare en bit tyckte vi att rastplatsen i Abboravik passade bra för lite frukost, vi fick även lite frukostsällskap där. 

 



 Efter lite slumrande i bilen (för min del i alla fall) var vi då äntligen framme och det var dags att börja shoppa. Två av oss var Gekås-oskulder, en hade varit här en gång för länge sedan och sen var det ju jag som fick guida de stackars vilsna fåren genom det stora varuhuset! Men vi hittade ut på andra sidan och med en hel del shopping-kassar med oss dessutom!



 

Efter shopping checkade vi in i vår stuga på campingen, städade upp oss lite och begav oss ut till (tror jag) byns ända restaurang, Harrys. En supergod middag intogs där med tillhörande vin, mycket skratt efterföljande magknip på grund av allt skrattande. Vi avslutade kvällen i stugan med chips och ännu mera prat och skratt innan vi somnade för att vakna utvilade till ännu en shopping dag. Ni ser ju mitt resesällskap, kan man ha annat än roligt då?! :)




Fortsättning följer, så håll koll om ni vill höra om resten av vår helg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar