fredag 14 juni 2013

Fridag, eller var det fredag??


Nu har det varit så där tyst här inne igen men jag har ju haft mina två jobbdagar torsdag och fredag denna vecka. I går var vi ute med eleverna i Stadsparken och hade klasskamp (i ösregn) och idag har vi haft en mysig skolavslutning (också den i ösregn).

Nu har jag bara två veckors jobb kvar på skolan och det är med lite blandade känslor jag slutar där. Jag kommer självklart att sakna alla jättemycket, men min tjänst ser inte likadan ut nu som när jag började, så det är dags att röra på sig nu känner jag. Idag har jag väldigt mycket positiv energi i kroppen och känner för första gången på länge att jag ser fram emot vad hösten har att erbjuda. Jag tänker att det måste bero på det faktum att det var skolavslutning, glada människor och ett typ av avslut idag. De två veckor jag har kvar att arbeta kommer bli ganska lugna och mest handla om att avsluta allting. Just nu känns det som om jag kommer bli av med alla tunga stenar på axlarna som jag har burit på senaste månaderna så fort min anställning är över, jag hoppas det blir så!


För att fira att sommaren är här och att livet är underbart köpte jag idag, för första gången på länge, hem lite fredagsblommor! Vackra ljusrosa pioner blev det idag! Dessutom tänker vi fredagsmysa med lite Tobleronefondue för att inviga vår nyinköpta chokladfondue-set!

Ha en riktigt mysig fredag nu, vad ni än gör :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar