fredag 10 maj 2013

Min favoritårstid


Oj va vintern var lång i år och jag har ju tjatat inte bara en eller två gånger om hur jag längtar efter våren. Nu är den äntligen här och när den väl kom så gick allt så himla snabbt. Jag fick syn på bara häromdagen att våra äppelträd börjar slå ut. Härligt, det känns inte som det var länge sen det fortfarande låg snö kvar i trädgården. 

Våren är min absoluta favoritårstid! Jag tycker alltid det känns som en nystart efter en dyster och kall vinter. Sommaren gillar jag också, men det finns ändå inget som slår första gången du kan ta på dig en tunnare jacka och vända upp näsan mot solen som värmer skönt i ansiktet. Det är som att du har allt framför dig fortfarande, värme, semestrar, ljuma och ljusa kvällar utomhus i trädgården. 


Oj, vad jag drog iväg där en stund :) Vilken årstid är er favorit och varför?

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med våren, men jag älskar ju hösten väldigt mycket.
    Det blir hög, sval och frisk luft efter en förhoppningsvis varm sommar. Men alla årstider har sin tjusning.
    Ha en bra kväll. Kram

    SvaraRadera
  2. Nja.. jag vet inte om jag har någon favorit, jag gillar nog mest att vi har årstider så man kan vänta på förändringar. Visst, nog är det mera vanligt att jag tycker att vintern är lång och seg, och jag har nog aldrig upplevt någon av de övriga årstiderna för lång! Höst och vår är nog mina favoriter.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera