onsdag 8 maj 2013

Ännu ett auktionsfynd


Ett av fynden jag gjorde på auktionen i lördags var denna gamla bänk. Träet är ruttet och sittar knappt fast på ställningen och ställningen är rostig men jag gillar den, jag tycker den har en viss charm över sig. Vet inte om jag är galen eller nåt, men det var ingen alls som bjöd på denna och jag ropade då in den för 10 kronor.  Min gubbe tyckte definitivt att jag var galen när jag kom kom bärande på denna gamla sak, men han höll god min och lyckades stuva in den i en av bilarna så vi fick med den hem!



Jag tänker att den får stå ute på baksidan i några år tills vi (läs Thias) har tid att göra iordning den enligt min vision. Just nu är jag inne på att ta bort träsitsen och kanske gjuta något i betong att ha ovanpå benställningen. Jag funderar till och med på att flytta in den i huset, en tanke som jag inte fick särskilt positiv respons på när jag nämnde den häromdagen, men det hinner nog ändra sig. Så länge får den tjäna som sittbänk eller kanske planteringsbord ute i trädgården. 

Vad tycker ni jag ska göra med den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar