tisdag 2 april 2013

Status på bygget

Nu är vi tillbaka i vardagen igen. För min och ungarnas del är det inte så stor skillnad eftersom Anton är hemma från dagis idag. Men för Mathias är det ju slut på ledigheten och vi saknar ju så klart att ha pappa hemma. 

Under påskhelgen har det inte hänt så mycket på bygget! Vi har istället njutit av lediga dagar och umgåtts hela familjen. Mathias har dock varit och städat upp lite efter rivningen och jag passade på att gå upp med kameran för att dokumentera lite. Jag tänkte att ni kanske vill se lite hur vi har tänkt oss!?



 Dessa två bilder över är tagna hallen direkt när man kommer upp ifrån trappan. Det var alltså här köket låg tidigare och innanför väggen (som nu är riven) ett sovrum.


Det gamla sovrummet kommer till viss del bli ett barnrum, men utrymmet längst till vänster i bild (där trappstegen står) kommer bli ett långsmalt L-format badrum. Tegelväggen ni ser till vänster i bild var inte med på vår ritning så när vi upptäckte den fick vi tänka om lite eftersom den står mitt i vårt planerade badrum. Det blir en skiljevägg mellan toaletten och resten av badrummet (toaletten blir alltså hitom väggen). Vi kommer riva ner övre halvan, så det inte känns så instängt.


Denna bild är tagen från andra hållet. Jag står alltså i det blivande badrummet och tittar ut mot en del av tv-rummet. 


Och detta är alltså den berömda oplanerade väggen, fast inifrån badrummet. Jag står nu i vår blivande dusch längst in i hörnet och tar kort. 

Vad tror ni, blir det bra?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar