tisdag 26 mars 2013

Ett litet bakslag


Nu lider min födelsedag mot sitt slut och den har i stort sett varit bra bortsett från ett litet bakslag på bygget. När de öppnade upp till vinden så upptäckte de mögel på hela vinden. Anticimex tillkallades och våra första (värsta) farhågor om att behöva lägga om hela taket visade sig vara felaktiga. Det verkar som att det går att rädda genom att byta ut isoleringen, men sånt kostar ju också och det blir ju mer än vi räknat med... Men det är ju bara att bita i det sura äpplet och fixa till detta, tur att vi upptäckte det nu i alla fall!


Vad sägs om vår tillfälliga öppna planlösning på övervåningen? 

Förutom detta lilla bakslag så har dagen varit intensiv men bra. Mathias kom hem med jättefina blommor till mig idag och vem blir inte glad av sånt liksom :) Dessutom fick jag ju det där fina vårvädret som jag hade beställt dagen till ära. Hoppas verkligen att vi sett den sista snön för denna vintern nu!

Nu ska jag spendera min kväll med att betala räkningar, kommer nog inte undan är jag rädd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar