söndag 24 mars 2013

Ännu mera rivning


Medan Anton och jag har pysslat och lyssnat på Pippi Långstrump i hans nya myshörna så har det återigen rivits på övervåningen. Jag måste säga att de är effektiva de där båda herrarna, se bara vad som har hänt idag!!


Ser ni den snygga eldragningen som fanns i köksskåpet, eluttaget satt på undersidan av ett hyllplan!




Underbart snygg tapet som fanns under allt! :)


Under det fula trägolvet fanns ju en underbar plastmatteparkett (som jag skrev om igår i det här inlägget). Men under den fanns detta snygga brädgolvet, det kanske vi faktiskt kan jobba med... Lite av charmen att riva och renovera i ett gammalt hus, man vet aldrig vad man hittar...


Dagens hjältar :)



Vi stötte på lite patrull när de hittade en tegelvägg som inte fanns med på ritningen, förmodligen bärande. Denna står mitt i vårt planerade badrum, tänka om, tänka om... 





Här ligger nu hela köket, mitt över min kryddträdgård hamnade det tydligen! Men det positiva är ju att man slipper se snön ;)

Nu hoppas jag bara att det går lika snabbt att bygga upp som det går att riva ;)

Nu väntar bad och nattning av en liten gosse här, måste gå.
Trevlig söndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar