onsdag 30 januari 2013

Vattenläcka

På denna hemmadag har vi promenerat till pappas jobb, sprungit runt där några varv (inte jag då...) och sedan varit och handlat födelsedagspresent till pappan i familjen som fyller år snart! Dessutom har jag varit och hämtat ut vinterhjul till barnvagnen, så imorgon ska de testas! Förstår inte att vi inte slagit till på ett par sådana tidigare, jag hittade ett par begagnade i bra skick på Tradera förra veckan!

Något mindre roligt var att jag upptäckte en vattenläcka i vår hall på eftermiddagen! Det droppade ner från över fönstret, ner på fönsterbrädan och sedan på golvet. Först trodde jag att det var blött av barnvagnen som stått och runnit av, men sedan hörde jag droppandet.

Nu har vi fotat, ringt försäkringsbolag och mäklare och hoppas på att vi ska slippa betala detta själva! Det verkar som om det läcker in från taket på utbyggnaden/golvet på balkongen. Där verkar en av balkongstolparna sitta fel och orsaka läckan. Nu håller vi som sagt tummarna att detta räknas som dolda fel eller något sådant! Så här ser det ut i alla fall:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar