tisdag 1 januari 2013

Välkommen 2013

Här vaknade vi runt 7:30 tiden idag och för ovanlighetens skull var det Stella som väckte oss! Vanligtvis är det hon som sover längst och vi brukar behöva väcka henne när vi tycker det är dags för frukost!

Nyårsafton för vår del var bra, inte helt olik andra kvällar dock! Vi åt middag, tittade på lite tidiga fyrverkerier, nattade barn och satte oss sedan i soffan med varsitt glas vin och försökte hålla oss vakna till 12-slaget. Stella som annars alltid sover för natten senast kl 21 var igårkväll vaken över 12-slaget. Hon ville väl vara med och fira in hennes första nyår och fyrverkerierna som vi tittade på genom fönstret tyckte hon var mycket intressant! Anton sov sig igenom allt smällande, trots att jag var säker på att han skulle vakna!

Till middag åt vi kycklingrullader med potatismos (tog lite tid att göra, men det var riktigt gott) och efterrätten bestod av en supergod chokladmousse med hallon!





 
Som de trötta småbarnsföräldrar som vi är gick vi och låg vi i sängen för att sova redan kl 0:15. Barnen bryr sig ju inte om att det vi har varit uppe sent, de har ju tyvärr inte lärt sig vad sovmorgon är ännu ;)

Idag kör vi en lugn hemmadag med pannkakslunch, familjemys och jag som skriver på min årskrönika! Välkommen hit 2013, jag ser såå mycket fram emot att se mina barn växa och utvecklas under detta år!


1 kommentar:

  1. Så mysigt, Gott Nytt År på er. Om du vill o har tid nån gång kanske du kan skriva gott nytt år på min hemsida. Kram Kram

    SvaraRadera