tisdag 1 januari 2013

Mitt 2012 - Del 2 av 4

Och så fortsätter vi med andra kvartalet av mitt 2012!



I april blev min graviditet offentlig och jag invigdesamtidigt min julklapp, ett par Reebook EasyTone. Jag lovade mig självsamtidigt att inte låta vikten skena iväg under graviditeten, det visade siginte vara några problem eftersom jag mådde illa större delen av graviditetenoch inte fick i mig särskilt mycket mat!


Vi firade påsk med middag hemma hos morsan och ettsnöoväder!




Sedan var det dags för prinsens 2-årsdag och den firades medvåra familjer närvarande. Även på dagis blev han firad ordentligt!



 
Vi åkte ut till Lofta och hälsade på Lisa och hennes lamm. Anton tyckte traktorerna var mest spännande där :)


Lill-prinsens nya (begagnade) säng slipades, målades ochbörjade användas. Det gick hur bra som helst redan första natten och väldigtsnart kunde vi plocka undan spjälsängen. 




 
Nere på bygget började Mathias lite smått ta tag i allt igen,han började med att röja upp! Anton hjälpte också till med lite smått och gott!





Vi blev kallade till utvecklingssamtal på Antons dagis ochman kan inte annat än bli stolt över honom när man får höra allt bra hansfröken har att säga om honom! Under denna månad började Anton prata mer ochmer, vi märkte att han härmade ord vi sa. Han sa sitt namn för första gången,eller nästan i alla fall:  ” Tantoo”.


Under denna månad gick en kär vän till familjen bort icancer. Cissi, vi saknar dig!





I denna månad var vi på vårt andra ultraljud, jag var då ivecka 19+1. Vi fick reda på att det med största sannolikhet var en liten tjejsom fanns därinne. Samma dag kände jag de första rörelserna! Jag hade vid denhär tiden väldigt mycket känningar av foglossning och hade haft det ett bratag! Började nu märka att denna graviditet inte alls var lik min förra på någotsätt, snarare 100 resor värre!


Cissis begravning ägde rum och det var en tung dag!

Antons sömn var under denna perioden inte den bästa. Hanfick en dålig ovana att börja morgonen kl 4 eller 5 varje morgon, vi var minstsagt trötta kan man säga! I samma veva fick Anton en släng av magsjukan (snabbtövergående tack och lov).

Ute på ön byggde svärföräldrarna en ny veranda. Stor somtusan och jättefin blev den!






Vi fixade iordning i trädgården och på balkongen!




Parkettgolvet i kök slipades för första (och som det visadesig inte sista) gången. Städtjänst var här och vitvaxade golvet och so far sogood! Efter vitvaxningen luktade det illa i hela huset, så vi passade på att äta middag hos mormor och bada i hennes badkar!

 

Anton lärde sig räkna till tre och i samma veva kom de förstatecknen på trots! Även hans ordningssinne har börjat visa sig, han är noga medatt rada upp allt snyggt och prydligt, som badankorna på bilden!


Vi blev bjudna på middag hos Morgan och Beverly. Anton,Peyton och Kajsa trivdes bra ihop och tittade på film tillsammans!


Samma helg fick vi finbesök från Varberg. Maria, Glenn ochderas barn hälsade på oss och vi spenderade dagen i lekparken och åt glass nerevid hamnen. 



Vi besökte Öppet hus på Scania i Oskarshamn. Många lastbilar= lycka för vår lille kille!








Anton hjälpte farfar med hansjobb, vilken tur att farfar har en liten assistent.


Vi flyttade Mathias soffor frånderas stuga till vår stuga, och självklart hjälpte Anton till!



Vickan och Danne köpte hus, mingubbe var där och hjälpte till med målning. Jag och Anton var mest där ochbusade och snyltade pizza.


Antons tidiga morgonvanor fortsatte och att morgonen komredan kl 4 var inget ovanligt. Förkylningar härjade i vår familj under dennamånad också! Anton fick en ny favoritfilm, ”Miminerna”. Han myntade ävenuttrycket ”Ninjamos”, alltså äppelmos som han har i yoghurten på morgonen!

 
Min pappa (Antons morfar) skulle ha fyllt 62 år och vibesökte hans grav så Anton fick lägga blommor som han hade plockat där.



I sommarstugan pågick storröjning och vi hittade både detena och det andra.

 
På bygget blev det en ofrivillig paus eftersom golvkillarnadröjde med att göra klart golvet. Mathias däremot låg i och gjorde det hankunde, montera köksskåp till exempel. Så klart så hjälpte Anton till!!






Innan sommarlovet drog igång ordnade dagis en tipspromenadoch picnic ute på Gränsö, självklart var vi där!


Jag fick gå hem från jobbet vid två tillfällen för jag fickyrselanfall och illamående. Barnmorskan trodde det berodde på lågt blodtryck!

Midsommar firades som vanligt ute på ön med hela Mathiasfamilj!




Så där, där har ni del nummer två...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar