tisdag 1 januari 2013

Mitt 2012 - Del 1 av 4


Det är ju populärt i bloggvärlden att göra en årskrönika så här inför det nya året och jag ska väl inte vara sämre. Dessutom är det både roligt och nyttigt att se tillbaka på året som gått, så here we go... (För att det inte ska bli alltför mycket på en gång för er så har jag valt att dela upp det lite!)


I januari byggdes det lite på köket när tillfälle fanns, men mest så umgicks vi och hittade på saker tillsammans hela familjen. Vi jobbade och försökte pussla ihop vardagen så bra som det går. Vi hade nog precis kommit in i lite rutiner efter ett halvår med jobb, förskola, hämtningar och lämningar. 




 

Lilleman gjorde en hel del vurpor och det blev många bulor och blåmärken (och några telefonsamtal till sjukvårdsrådgivningen) för den lille nyfikne olycksfågeln. 


Vi passade även på att rensa och gå igenom allt vi hade i källaren, samt städade undan lite på undervåningen (som vi då ännu inte använde annat än till förråd). 


Januari avslutades med ett besök hos Mathias släktingar Johan och Agneta i Stockholm. Vägen dit var lång och besvärlig med snöstorm, felkörning och bilköer men vår lille prins var jätteduktig och klagade inte alls på hela den 10 timmar långa vägen. På väg hem därifrån hoppade jag av i Norrköping för Anna Ternheim-konsert och övernattning hos Jessika. Det var runt den här tiden som jag började misstänka att jag var gravid!










Denna månad inleddes med en rejäl köldknäpp och termometern visade runt -15 grader. Värmepannan på jobbet gick sönder och elever och personal blev hemskickade för det var endast knappt 15 grader inomhus på skolan. 



Renoveringen tog ny fart och min duktiga älskling jobbade på hårt med köket! Vi fick ett hål i golvet (rakt över köket) där köksfläkten skulle installeras (hålet visade sig sedan vara felplacerat). Elektrikern var här mot slutet av månaden för att installera belysningen. Vi fick även hjälp av snälla svärmor med att tapetsera.







 Vi var inne i en period där Anton vaknade tidigt tidigt på mornarna (ca kl 5) och då var Bolibompa oumbärligt och tillät oss en lugn start på dagen. Dessutom sov han dåligt på nätterna, vaknade ofta och hade svårt att somna om. 


I början av februari visade graviditetstesten positivt och jag mådde illa, var trött och lättirriterad, men det dröjde till slutet av månaden innan vi berättade för familjerna. 


 Vi passade på att utnyttja snön och åkte pulka med kusinerna i Gunnebo. Anton sov över hos både kusinerna och farmor under denna månad och vi passade på att gå på bio och ta sovmorgon!


 

 Våra kära vänner Vickan och Danne blev tvåbarnsföräldrar och Vilgot blev storebror till söta lilla Ludvig.


Hela månaden kantades av feber och förkylningar för hela familjen, så det blev en del dagar hemma från jobb! Vi firade även min stora älsklings födelsedag tillsammans med familjerna. Mot slutet av månaden började snön äntligen smälta bort och man fick nästan lite vårkänslor när solen var framme. Jag och Anton passade på att ta en fika utomhus då!







Thias gjorde ett fellyft på jobbet och skadade ryggen. Läkaren sa att det var början till ett diskbråck och sedan följde flera månader av träning på rehab för att han skulle bli bra igen. Naturligtvis togs det en paus i bygget under denna perioden. Detta gav ju lite mer tid till att umgås med familjen igen och vi njöt av att våren var på ingång. 




Vi fick sandlådan på plats och Anton var snabb med att inviga den.Våren var på gång och snön smälte bort mer och mer!




Svärmors företag blev omnämnt i Västervik Framåts blogg och jag tog pressbilder på henne. 


Jag åkte på en shoppingtur till Ullared och träffade på Ola-Conny.



Anton klippte sig hos Sandra, under vissa protester dock! Men han blev jättefin och genast blev han en stor pojke!


 
Jag och brorsan fyllde år och firade genom att ha ett gemensamt våffelkalas!

I slutet av månaden var vi på första ultraljudet och fick se lilla Pluttan. Allt såg bra ut och som ni ser så växte magen rejält!


 


Detta var första kvartalet av mitt år, fortsättning följer... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar