torsdag 12 januari 2012

Ta vara på dagen...

Hur har ni det idag? Här har vi precis bänkat oss i tv-soffan med en kopp te (jag i alla fall) och ska ta det lite lugnt efter dagens händelser!



I morse nämligen gav Anton oss skrämselhicka. När vi var på väg till dagis så somnade i vagnen (det har aldrig hänt förrut), men jag tänkte att han vaknar väl när jag tar upp honom ur vagnen. Det gjorde han inte, han sov som en stock. Jag gjorde allt jag kunde för att väcka honom, men han sov så djupt så han var helt lealös. Då började jag bli lite rädd eftersom han ramlade och slog i huvudet tidigare i veckan. Dagispersonalen tyckte jag skulle lämna honom sovande i vagnen så skulle han få frukost senare istället. Jag gjorde det, men det kändes inte bra alls att gå därifrån när allt var som det var... På väg till dagis ringde jag sjukvårdsrådgivningen för att se vad de sa. De tyckte jag skulle åka in med honom på en gång så jag ringde Mathias (som hade bilen) och vände sedan tillbaka mot dagiset. Vid det här laget var jag nervös, ledsen och lite rädd... När vi kom till dagis hade de tagit upp honom och han var vaken och var som vanligt. Vi packade in oss och åkte till sjukhuset! På akuten blev vi hänvisade till Barnmottagningen och väl där lekte vi lite i väntrummet innan vi fick träffa en sköterska och sedan en läkare. Efter undersökningen, där han testade reflexer, tittade i ögon, öron och mun, tog blodtrycket och lyssnade på hjärtat, konstaterade han att allt såg normalt ut. Det som hänt på morgonen var förmodligen en kombination av en massa saker; att han varit förkyld och krasslig ett tag, att han vaknat tidigt mm. Han tyckte ändå att vi skulle vara hemma med honom idag för att hålla koll på honom så inget mer ovanligt hände. Lotten föll på Mathias som fick en mysdag hemma med bästa myskillen :) Innan vi åkte hem/till jobbet så stannade vi till på mormors jobb för att lugna henne lite (hon blev så orolig när hon hörde att vi skulle in med Anton). Där lyckades vi pricka in fikarasten och Anton tryckte i sig hela mormors halva semla :)

Resten av dagen hade gått bra här hemma och jag kämpade mig igenom jobbdagen, dock lite frånvarande idag kände jag... Blir ju så rädd när det handlar om mitt lilla hjärta :S

Om inget annat händer under natten så tror jag Anton får gå till dagis imorgon, sen ska vi ta helg och mysa hela helgen :) Kom ihåg att ta hand om varandra nu, det har jag blivit påmind om idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar