måndag 12 december 2011

Vår lille tomte...


Idag efter jobbet stressade jag iväg för att möta upp mina två älsklingar och åka och titta på luciatåg på dagis! De hade lussefirandet utomhus och det var en uppstoppad liten tomte som vi hade med oss dit! Men han var visst lite trött idag för han somnade i bilen på väg dit och det tog en bra stund innan vi lyckades väcka honom! Mathias fick stanna med Anton tillsammans med de andra barnen medan jag gick ut till mormor och väntade på det söta lilla luciatåget :) Anton och Mathias kom ut före alla de andra och de stod och tittade med oss istället! Men när barnen kom ut och började sjunga kunde han inte hålla sig ifrån det roliga! Han smög runt bland barn och fröknar och stod emellanåt och dansade till den fina sången. Allt detta med nappen i munnen och grodan i högsta hugg hela tiden :) Vår söta lille tröttis ;)
När det sen var dags för pepparkakor och saft åt han som en tok :)

När vi kom hem och hade badat vilden somnade han snabbt! Nu har vi kollat på tv och tagit det lugnt i soffan ikväll. Ikväll var "Halv åtta hos mig" från Västervik och Ebbe var med, ska bli spännande att se imorgon när det är hans kväll att laga mat!



Förresten så fick min duktiga gubbe upp julgransbelysningen i vår utegran igårkväll så nu har vi lite ljus i trädgården också :)

Dags att sova nu, natti natti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar